5 tips tegen misselijkheid tijdens de zwangerschap

5 tips tegen misselijkheid tijdens de zwangerschap

Had jij ook enorme last van misselijkheid tijdens je zwangerschap? Ik heb een aantal tips om je hierdoor heen te slepen. Het was een enorme troost dat meerdere moeders hier last van hadden en wij delen de volgende tips met jou!

Zwangerschapsmisselijkheid is een welbekende zwangerschapskwaaltje. Het is niet bekend wat de oorzaak is, maar het kan komen door de verandering in hormonen. Je kan het helaas niet voorkomen, maar je kan er wel mee leren omgaan. Het is niet makkelijk, gelukkig had ik er na mijn eerste trimester geen last meer van, maar het was echt heel erg!

Ik las zelfs in mijn platform dat sommige moeders de gehele zwangerschap last hadden van misselijkheid. Het blijft enorm lastig, maar de volgende tips kunnen wellicht helpen om het te minderen:

Ik had vooral last van ochtendmisselijkheid
Ik werd net wakker en wilde al braken. Ik bleef vaak in bed liggen of op de bank en at een stukje cracker of rijstwafel. Het is droog en zo krijg je nog ‘iets’ binnen.

Gember!
Mijn zus gaf aan dat zuigen op gember en/of gemberthee helpt tegen misselijkheid. Ik moet zeggen dat het enorm hielp bij mij.

Probeer om de twee uur wat te eten
Je hebt geen trek, je voelt je zo misselijkheid, maar je moet iets binnen krijgen. Ik probeerde elke 2/3 uur wat te eten, broodje pindakaas, crackers, soepje, zodat je maag niet leeg is.

Slik je vitamines!!

Blijf in beweging

Probeer thuis een beetje te lopen en te bewegen. Frisse lucht doet altijd goed, dus dat zou nog beter zijn. Ik ging weleens een rondje lopen met mijn vriend, had een fles water mee.

Zoetigheid
Ik ben geen fan van te veel zoetigheid tijdens je zwangerschap, maar ik hoorde dat zure snoepjes, cola, keelsnoepjes ook helpen tegen de misselijkheid.

Mocht je echt last hebben van extreme misselijkheid, raadpleeg dan altijd de huisarts!

Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *