Best gelezen artikelen

Mommyhood

  • Een tante is net een tweede moeder!

    Een tante is net een tweede moeder!
  • Zo jong al ?!

    Zo jong al ?!
  • Recept: Quinoa salade met gegrilde kip

    Recept: Quinoa salade met gegrilde kip
  • Entrepeneurship event Martinhal | Inspirerend én vooral mind-blowing!

    Entrepeneurship event Martinhal | Inspirerend én vooral mind-blowing!

Verdien jij wel genoeg met jouw business?

Verdien jij wel genoeg met jouw business?

Gister had ik drie polls op Instagram over een verdienmodel met je business inclusief een strakke doelenlijst. 46% van 350 reacties werkt met een doelenlijst en slechts 22% met een financieel plan inclusief winstmarge.

Daar was ik best van geschrokken. Ik weet uiteraard niet alles maar elk doel is gekoppeld met de SMART-formule en hier koppel ik ook een financieel doel aan vast. Zo weet ik dat ik X aantal uur in een doel/plan steek met X omzet. Je wilt uiteindelijk weten wat je inzet waard is (denk aan tijd, uitvoering etc) en wat voor omzet je eruit haalt!

Een klus van bijv. €500 is niet zoveel als je bijv. als cateraar werkt. Je koopt de ingrediënten in voor 100 mensen, je staat in de keuken en moet het nog bezorgen. Je steekt er veel tijd in.. Dit is maar een voorbeeld maar werk dit gehele proces uit! Ik zet overal een timer op zodat ik nu zie hoeveel tijd alles mij kost en wat het wel/niet oplevert.

Ik werk alleen dus ik moet zelf in de gaten houden hoeveel tijd een strategiesessie mij kost (denk aan het proces voorafgaand: een vragenlijst opstellen, factuur versturen en vervolgens de sessie zelf en achteraf een samenvatting opsturen). Ik analyseer alles maandelijks én ga nu met een online boekingsysteem werken (je zou denken: logisch), maar business loopt zo goed, dat het me enorm toch wat tijd kost wat ik bijv kan investeren in mijn content opstellen én verzamelen. Het kost me slechts €10-, per maand en haal dit er uiteraard zo uit!

Mijn tip: 

Voor alle business moms, maak een strakke doelenlijst per maand, kwartaal en jaar. Uiteraard kan je niet alles inplannen, sommige dingen gebeuren spontaan én dat is ook prima. Maar dan heb je in ieder geval wel voor je eigen doel meer inzicht, structuur, rust én drive (want hey, je wilt je doelen behalen). Het geeft energie! In mijn gratis weekplanner heb ik ook elementen toegevoegd, zoals me-time, urgent, menu (want hard werken staat gelijk aan voeding!) en een overzicht per dag. Heb dit bewust klein weergegeven want je moet niet te veel willen doen op een dag.

 

 

Je werkt met zoveel passie aan je merk en soms heb je niet door hoeveel uur je steekt in een opdracht. Inzicht hebben hierin is echt key, want het geeft ook een duidelijk beeld van jouw huidige taken. Werk dit vervolgens uit en kijk wat je kan uitbesteden of wellicht kan aanpassen om je tijd/inzet te balanseren.

Wil je meteen aan de slag met meer structuur? Boek dan een strategiesessie bij mij én ik help je er graag mee!

Liefs,

Jouw marketingcheerleader!!

Volg:
Share:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *